Isnin, 13 September 2010

Riang Ria Raya

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..
Hai kalian semua..apa khabar?
Berapa banyak dah duit raya kOrang dOk kumpul?
Mesti banyak kan?Boleh payung Miera makan nanti ye?hehe..
Ohya,Miera terlupa nak bagi tahu..
Kalau kOrang perasan,entri yang lepas tarikhnya jatuh pada 9/9 padahal masa Miera update tu,tarikhnya 10/9..
Miera pOn tak tahu kenapa,malas pulak nak betulkan r..ahaii~!

Ok,entri kali ni Miera nak sambung cerita sambungan sempena sambutan hari raya untuk tahun nie..
Mesti kOrang dOk menanya,kenapa tak pasal-pasal Miera update belOg hari ni pulak kan?
Biasa Miera update setiap 10,20 & 30 haribulan tiap-tiap bulan..
Tapi kali ni Miera saja je nak update belOg tak ikut tarikh yang Miera dah tetapkan sebab:
1. Gambar kat kamera Miera memang terlampau banyak tahap gaban r..mana taknye,3 hari kita beraya ada dalam 200+ gambar Miera dah tangkap!!wOoOoOo
2.Saja-saja je sebab tak ada keja..sengal!(^o^)
3.Sepupu Miera semua dOk minta gambar jadi tu yang Miera berbuat demikian derr..
Segala gambar yang ditangkap semuanya masa hari raya kedua & ketiga..
Gambar untuk raya kedua & ketiga ni adalah dalam 150+ gambar tapi faham-faham jelah eah..Miera malas nak masukkan semuanya lOrh~!!

Celik je mata hari raya kedua,kitOrang tewOi ke Jasin..cek pOn taktau nak p mana,cek ikOt jelah..(aduh,lOghat utara mai plak!)hahaz..
Okkey,serius haa!Sebenarnya kitOrang nak pergi rumah kawan akak sepupu Miera(cik Bella) kat Jasin nun..
Kawan lama katanya..iyOlah derr!
RombOngan yang pergi cuma 2 kereta jer sebab yang lain semua tengah membOngkang lagi kat rumah..(tak baik tau Miera!)



------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Lokasi: Jasin
Rumah kawan cik Bella yer..


apa pandang2 haa?

&


empunya rumah & cik bella..


Lopah tuh,kitOrang p Tangkak sat nak tengOk kain langsir dengan baju raya..
"Aik,dah raya pOn nak beli lagi ke?"
"Eah,tengOk pOn takkan tak bOleh?"


Lokasi: Tangkak,Muar






minah lalat..haha

&


lOwat je bdk kt blkg tuh..+_+

&


kesian bdk2 pengemis nie..huhuz

&


tgok mata bdk berbaju pink:sepet2 setim2





[Raya ketiga]
||||||
Lokasi: Rumah Typewriter


Masa ni rumah Miera ada buat makan-makan sikit tapi bukan rumah terbuka k..
Kebetulan ibu-ibu,bapak-bapak,pak cik-pak cik,mak cik-mak cik,sepupu sepapat semua tengah dOk berkumpul kat rumah Miera,jadi kesempatan ini digunakan oleh ku untuk menangkap gambar-gambar mereka dengan menggunakan jaring-jaring yang terdapat di rumah ku..(o_o)


ambOi,segala bagainye oren!


&


jual muke ler tuh..huhuz

^
^^

 
gaya berselumber derr..

Lepas tu,kitOrang pOn chau pergi rumah pak ngah Miera,tak jauh mana pOn..
5km dah sampai derr..

Lokasi: Permatang Pasir Permai


eak'eah..kiut ler

&



handbag2 mak datin..

&


kasut rakyat jelata..
tgOk!ade kasut terbang..

&

berlian ni Miera nak letak kt cincin nnt..haha

###
##
#

 
&




ZB tayang bOntOt..waduhh

&


ambOi cik adek nie,bergayOt aje kejenya!

&


angah,bek2 naa..sat g jatOh.!

&




*dasar xde keje ler tu*

&


mengalahkn bdk kecik r derr,..!

&


atOk Miera derr,..



Kejap,ada iklan..

       
aen ceya yang suiet..!

&


i love this pic..neyh~!

Miera rasa gembira & bersyukur sangat-sangat sebab raya tahun ni memang meriah kalau nak dibandingkan dengan tahun yang lepas-lepas..
Yelah,orang kata nasib baik ada raya,kalau tak bila masa lagi kita semua nak berkumpul macam ni kan?
Lepas ni,masing-masing semua nak balik ke negeri masing-masing..
Ada umur,tahun depan kita jumpa lagi k tapi janganlah masa raya je baru nak balik kampung..Masa raya haji pOn ok apa?
Sementara ada umur ni,baik lah kita buat apa yang patut..Miera rasa tak payah lah Miera nak jelaskannya ye!
Korang semua dah besar panjang,masing-masing dah bOleh fikir mana yang baik,mana yang buruk..(eah,dah melebih pulak minah ni berleter)
Udah-udah,raya pOn sebulan kan jadi pada siapa-siapa yang belum minta maaf,minta ampun kat ibu bapa kOrang tu,baik buat sekarang sementara dOrang ada umur ni k?

Setakat itu sajalah untuk entri kali ni..
Mata Miera pOn dah mengantOk ni..
Sehingga kita bertemu lagi yaa!
Ok babaii,salam..


Sekeping gambar diambil dengan penuh keikhlasan
Ia juga membawa seribu makna
M I E R A   E D O R A   M A R S H A L L






1 ulasan:

  1. wat r great blog..
    thanx dear,,,,<3

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...